Przemysł morski
Przemysł morski składa się z różnych sektorów, które obejmują budowę statków, serwisowanie/naprawę, działalność portową i bunkrowanie statków.
Przemysł i megatrendy
Naprawa statku poprzez spawanie ma bardzo długą tradycję, a technologia jest kluczowym czynnikiem napędzającym sektor inżynierii morskiej. Współczesny przemysł stoczniowy, zwany budownictwem blokowym, w znacznym stopniu wykorzystuje prefabrykowane sekcje, w których budowane są całe wielopokładowe segmenty kadłuba lub nadbudówki, które są następnie transportowane do doku budowlanego lub pochylni, a następnie podnoszone na miejsce. Najnowocześniejsze stocznie wstępnie instalują sprzęt, taki jak rury, kable elektryczne i inne komponenty w blokach, aby zminimalizować wysiłek potrzebny do montażu lub zainstalowania komponentów głęboko w kadłubie po jego zespawaniu. Nowoczesne statki, od mniej więcej 1940 roku, produkowane są prawie wyłącznie ze stali spawanej.
Dura-Metal wsparła branżę wprowadzając metodologie spawania, PTA, napawania laserowego i HVOF. Nasz asortyment produktów obejmuje powyższe metodologie, materiały eksploatacyjne, a także rozwój produktów na stale nierdzewne, żeliwo, wysokowytrzymałe materiały niskostopowe i nieżelazne (miedź, nikiel, aluminium, tytan). Ponadto Dura-Metal odgrywa kluczową rolę we wspólnym opracowywaniu części do różnych zastosowań w przemyśle morskim.
Niektóre z naszych zastosowań
- Naprawa żeliwa
- Regeneracja denka tłoka
- Regeneracja wału korbowego
- Naprawa tłoczyska z napawaniem laserowym
- Regeneracja śmigła
- Naprawa bloku silnika
- Naprawa gniazd zaworowych
- Naprawa wrzeciona zaworu