Przemysł morski

Przemysł morski


Przemysł morski składa się z różnych sektorów, które obejmują budowę statków, serwisowanie/naprawę, działalność portową i bunkrowanie statków.

Przemysł i megatrendy

Naprawa statku poprzez spawanie ma bardzo długą tradycję, a technologia jest kluczowym czynnikiem napędzającym sektor inżynierii morskiej. Współczesny przemysł stoczniowy, zwany budownictwem blokowym, w znacznym stopniu wykorzystuje prefabrykowane sekcje, w których budowane są całe wielopokładowe segmenty kadłuba lub nadbudówki, które są następnie transportowane do doku budowlanego lub pochylni, a następnie podnoszone na miejsce. Najnowocześniejsze stocznie wstępnie instalują sprzęt, taki jak rury, kable elektryczne i inne komponenty w blokach, aby zminimalizować wysiłek potrzebny do montażu lub zainstalowania komponentów głęboko w kadłubie po jego zespawaniu. Nowoczesne statki, od mniej więcej 1940 roku, produkowane są prawie wyłącznie ze stali spawanej.

Dura-Metal wsparła branżę wprowadzając metodologie spawania, PTA, napawania laserowego i HVOF. Nasz asortyment produktów obejmuje powyższe metodologie, materiały eksploatacyjne, a także rozwój produktów na stale nierdzewne, żeliwo, wysokowytrzymałe materiały niskostopowe i nieżelazne (miedź, nikiel, aluminium, tytan). Ponadto Dura-Metal odgrywa kluczową rolę we wspólnym opracowywaniu części do różnych zastosowań w przemyśle morskim.

Niektóre z naszych zastosowań

  • Naprawa żeliwa
  • Regeneracja denka tłoka
  • Regeneracja wału korbowego
  • Naprawa tłoczyska z napawaniem laserowym
  • Regeneracja śmigła
  • Naprawa bloku silnika
  • Naprawa gniazd zaworowych
  • Naprawa wrzeciona zaworu
Scroll to Top